Občanská poradna je provozována celý kalendářní rok a to s finanční podporou Statutárního města Frýdku-Místku a také Moravskoslezského kraje.
Poskytujeme nezávislé, odborné, nestranné a bezplatné odborné sociální poradenství podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách.
Máme akreditaci Ministerstva spravedlnosti dle insolvenčního zákona. Pomůžeme Vám přichystat a podat návrh na oddlužení a provést Vás insolvenčním řízením.
Posláním Občanské poradny je poskytovat informace, rady a pomoc všem, kteří jsou v nepříznivé sociální situaci nebo jim taková situace hrozí.
Nepříznivou sociální situací se rozumí oslabení nebo ztráta schopnosti z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu, pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo z jiných závažných důvodů řešit vzniklou situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením.
Tato nepříznivá sociální situace může vzniknout v důsledku ztráty zaměstnání, nízkého příjmu, závislostí např. na návykových látkách, zdravotní postižení, nemoci apod.
Cílem je umožnit lidem, kteří se dostali do nepříznivé životní situace, řešit ji prostřednictvím bezplatných, nestranných, nezávislých a diskrétních informací.
Cílovou skupinou jsou všechny osoby, které jsou v nepříznivé sociální situaci nebo jim taková situace hrozí - osoby v krizi, rodiny s dětmi, oběti domácího násilí a jiné trestné činnosti, senioři, osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách, osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem ohroženy.
Centrum nové naděje plně respektuje osoby s neheterosexuální orientací a bezpředsudečně se zabývá otázkami ze života LGBT+ osob.
Poskytujeme terapeutickou činnost, a to individuální terapii s jednotlivcem, nebo rodinnou terapii, kdy se zaměřujeme na práci s rodinným systémem.
Konkrétní pomoc Občanské poradny spočívá v telefonické, osobní, e-mailové komunikaci; v poskytnutí základního sociálního a odborného sociálního poradenství; v pomoci při vypracování písemných žádostí a podání.
Sdělíte nám problém, který potřebujete objasnit a řešit. Dále uvedete, čeho byste chtěli v dané věci dosáhnout.
Po rozboru situace Vám sociální pracovník/ice – poradce/poradkyně situaci vysvětlí s odkazem na platnou legislativu. Spolu s objasněním příčin problému jsou s klientem (či klientkou) diskutovány varianty a možnosti řešení.
V případě složitých situací je problém řešen po jednotlivých fázích. Poradce (nebo poradkyně) je, pokud si to klient (nebo klientka) přeje, průvodcem (nebo průvodkyní) až do úplného vyřešení problému. To znamená, že (klientka a) klient může přijít do poradny opakovaně.
Můžeme Vám pomoci se sepsáním písemností, zkontrolujeme a popřípadě opravíme Vámi připravený text, vysvětlíme náležitosti různých typů písemností (vůči soudu, exekutorovi, správnímu orgánu, zaměstnavateli, pronajímateli). Informace o tom, jaké písemnosti s Vámi můžeme sepsat zde: